USG :)

We are who we are , you will never find another Family like us out there :)



Wednesday 6 March 2013

secebis kenangan

assalamualaikum Smiths yang aku sayangg :D

bangasss gila kan blog ni ? kesiannn . hmm . sedar tak sedar , 3 bulan dah kita berpisah jasad . tapi hati kita masih bersatu kann ? hehe . korang tak rindu kenangan kita kat sekolah ? mehh sini aku aku nak ingatkan balik semua kengan kita kat SMSL tu .

FORM ONE
fuhhh . time ni kita tuyu gila nak mamposs kan ? haha . dan kita masih tak matangg . sangat sangat . time ni kita semua malu malu kambingg lagi . time kita orientasi paling besttt ! pengawas yang ohsemm , cgu yang sporting . kan kan ? kita homesick rindu rumah , asyik asyik nangis . kita nagis kat public phone , mengadu kat kawan sebelah . tu laa kita time form one . tapi sekarang kita nangis sebab taknak berpisah dengan keluarga yang terbina d SMSL tu . kan ?

AFTER PMR 2010
time ni , kita kena kerah buat macam macam . macam kuli dahh kan ? tapi takpe , dari semua kerja yang kita buat tu laaa kita dapat kumpul kenangan kita . kita cat makmal , main paintball , bersihkan asrama . and macam macam lagi . and aspuri , ingat lagi tak kita kena cuci longkang dewan makan lepas main paintball ? even bnda tu agak menyengalkan , tapi tu lahhh kita . kita buat jugakkk . and tu kenangan kita :) aktiviti kita besttt sangat . cuba tengok batch lain , takde pun cam kita kann ? hehe . smua tu masuk dlam diari smiths tauuu :)

WALL SMITHS

korang ingat ni takk ? piramid kita ? ni bnda first kita buat lepas PMR . best kan ? kita berpanas untuk siapkan bnda ni .daripada buruk dinding dewan makan tu , terus jadi cantik :) even kita dah takde kat sekolah tu , at least , kita ada tinggalkan kenangan di sekolah tu . aku harap wall kita ni takkan dihilangkan , even makin pudar , aku harap friendship kita tak la sepudar piramid tu ehhhh . kita akan stay strongg juga sama sama :)



FORM FOUR

time form four ni , kita habis habis kena aim dgan cgu . time ni kita honeymooon habis . even kita sedar form 4 tu sgguh merumitkan , tapi kita tetap main main. kita handle hari guru , sukan , malam 1001 and so on . kebanyakkannnya kita buat . ade yang tak tidur buat sepanduk maulud , hiasan khemah time sukan . semua tu datang dari semangat yang kita ada . tapiii , kadang kadang ape yang kita buat kita rasa macam tak dihargai kan ? kena cemuh la , ape la . time 1001 tu , kesian TBNF sebab dorg dh tempah band tu tapi kena marah pulaaa . siang tu kita susah payah siapkan untuk 1001 tu . haihhh . takpe koranggg , kenangan pahit tu tetap akan kita ingat dan yang pahit tu la membuatkan hubungan kita makin erat :)

CAMPING KOKUM

even camping ni just 3 hari , and time tu form 4 baru baru masuk , kita tetap happy kan ? kita enjoy . walaupun malam tu kita kena marah habis habisan oleh tcher sebab duan . disebabkan semangat batch yang kita ada la kita sanggup kena denda ramai ramai . kita masuk dalam kolam monkey bar ramai ramai sampai ade yang hilang selipar , kita pumpingg kat dataran tu , cuci periuk sampai berkilat , tertidur kat tengah dataran , masak sama sama , semuaa tu laaa . camping ni betul betul bagi kenangan yang banyak sangat untuk batch kita . semngat kita kuat sangat . kalau boleh , aku nak camping tu lagiii even kena cemuhh cemuh :3 takpe laaa korang , biarla cgu marah kita . kenangan pahit tu yang membuatkan kita makin erat dan kuat untuk tempuh semua tu sama sama .

KELAS ANJAL

ni paling best kannn ? ramai ramai kita study . aku rindu nak nyanyi lagu 1 Malaysia kat multipurpose dengan tcher roselyn time kelas chemist . aku rindu nak buat perbincangan dalam group . aku rindu nak dengar cgu bising sebab kita kuat tidur . aku rindu nak cubit lengan liyaaa kalau mengantuk . korangg , aku rindu semuaaaa tu ! nuar pulaaaa penyeri suasana . aku nak tengok nuar menari lagi , dengar izzi dgan pidangg nyanyi , tengok orangg tidur , semua laa . kelas pun dah macam kilang kertasss . then pasang laguu kuat kuat time rehat . kena duduk atas lantai time kelas madame chin . bila ada yang tak faham , ade orang menolong . bak kata sir Fadhil , kalau seorang cgu takde , kita masih ade 80 orang cgu yang masih boleh share ilmu dengan kita . 80 orang tu adalah koranggg semua ! kita sama sama study untuk mantapkan otak kita . bila result truk , ade yang menangis , then ade yang bagi semangat . tu la semangat batch kita . kita tetap akan membangun sama sama :') bila semua Smiths ada dlam multipurpose tu , besttt sangat ! ntah bila lagi laa kita dapat berkumpul lagi 81 orang cmtu kannn ?

ADDMATHS

time anjal addmaths , kita ade pergi hotel beta apartment . cgu sanggup bayar untuk kita . tempat study kita selesa sangat . kita kena bagi makan sedap sedap . cgu belanja KFC , Pizza Hut , semua laaa . kita tidur ramai ramai . share bantal , share selimut . tapi kita tak mengeluh kan ? sebab tu la kenangan yang kita tak boleh rasa lagi lepas ni . semua tu ,  kita takde kluarkan duit pun kannn ? kita cuba bayar dengan result test kita yang lepas target cgu . semua tu berkat usaha kita sama sama kan ? kita study sma sma :) smiths sentiasa bersama :D

SPM

time SPM ni sape tak cuakk kan ? semua cuakk . kita semua struggle samasama . semua saling tolong menolong . time ni , cuma kita je kat skolah . we rock the school :3 kita bising kat dewan makan , pasang lagu bara bara kat dewan , nuar menari sambil bagi numb phone . boys tengok movie tiap malam , them makanan kat dewan makan sedap sedap . hmm . lepas ni kita tak merasa dah makanan dewan makan . then , sblum masuk dewan , mesti ade yang azan . time first paper , kita nangis kan dengar azan shahid ? syahdu sangat . tu last kita dengar azan dia . lepas ni bila lagi ? seriuously , bla aku dengar azan , aku teringat sekolah . time kita je kat skola , tiap kali masuk waktu , smith akan azan . aku suka sangat dengar . tapi time tu kita no feeling sngat pun kan act ? skrang baru kita trasa . takde dah nak dgar smith azan hari hari lpas ni . saat saat terakhir time SPM ni kita byak mencipta kenangan tanpa kita sedar tauuu :)



so koranggg , ni je yang mampu aku imbass . sebenarnya bnyak lagi kan ? kenangan kita terlampau byak . tak habis smpai esok kalau aku nak crita smua . 5 tahun aku kat sana , aku bersyukur sangat sebab parents aku tak pindahkan aku . kalau tak , mesti aku tak dapat merasa kekuatan hubungan batch kita ,. dulu kita nangis sebab nak balik rumah . tapi sekarang kita nangis sebab taknak berpisah . koranggg , terima kasih untuk semua kenangan tu . aku takkan lupa sampai bila bila . kita tetap satu keluarga sampai bila bila kan ? friendship kita takkan putus . in shaa Allah . samasama kita pertahankan :) sekarangg , kita byakkan berdoa ehh supaya result SPM kita gempakkk ? kalau result kita gempak , tu la kenangan paling indah untuk kita semua . doakan untuk kawan kwan kita juga ehhh ? :) secara jujurnya , kalau diberi pilihan , aku nak masa lalu . masa lalu aku bersama SMITHS :") aku rindu kawan kawan aku . thankss for everything , koranggg :)



berat inginku , meninggalkanmu ..
ibu bapa yang ku sayangi ..
dari mula hingga akhirnya ..
janjiku akan belajar demi nasib keluargaku yang aku sayangi..
tidak akan aku lupai ..
dengarkan , dengarkan lagu ..
lagu ini , memori rintihan hati kami ...
kisah kami , bermula di SMSL :)

*ini secebis kenangan kita :)*



-yang ikhlas , faten-

No comments:

Post a Comment